Ψηφιακό Κομμωτήριο: 10 Ιδέες περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για κομμωτές

Ως μέρος της μακρόχρονης σειράς του ASK Education για το «Ψηφιακό Κομμωτήριο», αυτό το άρθρο έχει στόχο να δώσει ιδέες στους ιδιοκτήτες κομμωτηρίων και στους κομμωτές, σχετικά με το περιεχόμενο που θα μπορούσαν να δημοσιεύουν στους επαγγελματικούς τους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο κατάλογος αυτός δεν εξαντλεί σε καμία περίπτωση όλες τις δυνατότητες και υπάρχουν πολλά ακόμα θέματα συζήτησης (π.χ. ιστορίες, influencers) ωστόσο μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε την αρχή...!


Η ιδέα είναι να δείχνετε πάντα τις θετικές συμπεριφορές και τις πεποιθήσεις του κομμωτηρίου σας μέσα από εμπνευσμένο, διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο που αφηγείται συνεχώς
την ιστορία του brand σας.


1. Δημοσιεύστε φωτογραφίες «πριν & μετά» των πελατισσών σας

Ειδικά φωτογραφίες μετά. Μια λήψη του πίσω μέρους του κεφαλιού αποσπά περισσότερα like στο Instagram και στο Facebook... και είναι πιο πιθανό οι πελάτισσές σας να σας αφήσουν να βγάλετε φωτογραφίες αν δεν φαίνεται το πρόσωπό τους! Στο Instagram μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την επιλογή carousel για να δείξετε πρώτα τη φωτογραφία «μετά» και σύροντας να αποκαλύπτεται το «πριν». Έτσι, διατηρείται σε πρώτη γραμμή το εντυπωσιακό περιεχόμενο, αλλά επίσης έχουν όλοι τη δυνατότητα να δουν την πραγματική μεταμόρφωση, δηλαδή το ταλέντο σας.


2. Προσφορές εκπτώσεων, δώρα και κίνητρα

Γενικά, οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που ακολουθούν μια επαγγελματική σελίδα θέλουν να νιώθουν ότι λαμβάνουν κάτι ως αντάλλαγμα. Κάντε την κοινότητά σας να νιώθει ιδιαίτερη προσφέροντας και δημοσιεύοντας κίνητρα στις σελίδες σας στο Facebook ή στο Instagram. Για παράδειγμα, μια ιδέα θα ήταν να ζητήσετε από τις πελάτισσές σας να «δείξουν αυτή τη δημοσίευση για έκπτωση 10% στην επόμενη βαφή τους». Εναλλακτικά, μπορείτε να κάνετε κάποια προσφορά με την οποία, αν οι πελάτισσές σας αγοράσουν ένα προϊόν OTC μετά από κάποια υπηρεσία, θα πάρουν ένα δώρο (π.χ., μανό, κραγιόν ή κάποιο κόσμημα).


3. Κοινοποιήστε περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί από τους χρήστες (UGC)

Για πολλά brand, η κοινοποίηση περιεχόμενου που έχει δημιουργηθεί από τους χρήστες (UGC) επιφέρει μεγαλύτερη αφοσίωση σε σχέση με το ιδιόκτητο περιεχόμενο, πολύ απλά γιατί οι άνθρωποι εμπιστεύονται περισσότερο τους άλλους ανθρώπους παρά τις εταιρείες. Βρείτε τρόπους να ενσωματώσετε όλα τα παραπάνω στον προγραμματισμό του διαφημιστικού σας υλικού – Η @schwarzkopfpro χρησιμοποιεί αυτού του είδους το περιεχόμενο και, αν έχετε και οι ίδιοι ένα κομμωτήριο Schwarzkopf Professional, γιατί να μην προσπαθήσετε να «κοινοποιήσετε» και αυτό το περιεχόμενο; Απλώς βεβαιωθείτε ότι ζητάτε πάντα άδεια και αναφέρετε πάντα τις αντίστοιχες πηγές, όπου είναι απαραίτητο.

Μπορείτε επίσης να ενθαρρύνετε τις πελάτισσές σας να χρησιμοποιούν τα hashtag του κομμωτηρίου σας και να σας προσθέτουν με ετικέτα στις δημοσιεύσεις με τα νέα τους χτενίσματα (μπορείτε ίσως να προσφέρετε κίνητρα δίνοντας στις πελάτισσες τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε κλήρωση από την οποία μπορούν να κερδίσουν ένα δωρεάν κούρεμα κ.λπ.). Αυτό θα σας βοηθήσει να συνδεθείτε σε βαθύτερο επίπεδο με τις πελάτισσές σας, επεκτείνοντας την πιθανή σας εμβέλεια (σκεφτείτε και τους ακολούθους των πελατισσών σας), ενώ μπορείτε και να «κοινοποιήσετε» τις αγαπημένες σας αναρτήσεις (δημιουργώντας περισσότερο περιεχόμενο UGC για τη σελίδα σας).


Τέλος, είναι καιρός να σταματήσετε να βλέπετε τις πελάτισσές σας απλώς και μόνο ως αγοραστές. Τα μαλλιά κάθε ανθρώπου που αγγίζετε μπορούν να είναι ο υπέρμαχος –και η ζωντανή διαφήμιση– του κομμωτηρίου σας.

 

4. Προωθήστε την ομάδα σας

Οι κομμωτές δουλεύουν τόσο κοντά με τις πελάτισσές τους, επομένως γιατί να μην επιτρέψετε στην κοινότητά σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να γνωρίσει λίγο καλύτερα την ομάδα του κομμωτηρίου σας! Δημιουργήστε περιεχόμενο και συστήστε τους. Μπορείτε επίσης να δείξετε φωτογραφίες από τα παρασκήνια την ώρα που εργάζονται ή να κοινοποιήσετε προσωπικές τους πληροφορίες (αγαπημένο προϊόν, χτένισμα, ποια είναι η τελευταία τάση στον κόσμο τους) ώστε να χτίσετε πιο σημαντικές συνδέσεις, ενώ παράλληλα εξυμνείτε το προσωπικό σας (το οποίο με τη σειρά του μπορεί να αναδημοσιεύσει περιεχόμενο στο οποίο εμφανίζεστε εσείς)!


5. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε αποφθέγματα και μιμίδια

Όταν χρησιμοποιείται με μέτρο και συνετά, αυτός ο τύπος περιεχομένου μπορεί να είναι ένας εξαιρετικός τρόπος επικοινωνίας με το κοινό σας. Σας βοηθά να δείξετε την ανθρώπινη πλευρά της σελίδας σας, παρεμβάλλοντας στο υπόλοιπο υλικό σας συναισθηματικά, αστεία ή αισιόδοξα μηνύματα. Η δημοσίευση ενός αποφθέγματος ή ενός μιμίδιου μπορεί να βρεθεί και να δημιουργηθεί εύκολα και το κοινό έχει την τάση να συνδέεται με κάτι τέτοιο (κάτι που σημαίνει μεγαλύτερη αφοσίωση, περισσότερα like, σχόλια κ.λπ.), ενώ παράλληλα σας βοηθά να μοιραστείτε το ήθος, τις πεποιθήσεις και τη στάση του κομμωτηρίου σας με προσιτό τρόπο.


6. Διοργανώστε συζητήσεις ερωτήσεων και απαντήσεων για προϊόντα

Έχετε κάποιο προτιμώμενο προϊόν που λατρεύετε να χρησιμοποιείτε στα μαλλιά των πελατισσών σας; Τότε πείτε το στο κοινό σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης! Γιατί να μη μοιραστείτε τους λόγους για τους οποίους λατρεύετε αυτό το προϊόν και να δείξετε πώς το χρησιμοποιείτε σε ένα βίντεο ή σε μια ιστορία ; Έτσι, όχι μόνο παρέχετε πολύτιμο εκπαιδευτικό υλικό στην κοινότητά σας, αλλά παράλληλα δείχνετε το πάθος, τη φροντίδα και την εξειδίκευσή σας. Οι πελάτισσες επίσης θέλουν πολύ να γνωρίζουν ποια πολυτελή προϊόντα μπορούν να δοκιμάσουν στο κομμωτήριό σας. Ως επιπλέον όφελος, αν προσθέσετε με ετικέτα το brand ή το προϊόν στη δημοσίευσή σας, μπορεί ακόμα και να κοινοποιήσουν το περιεχόμενό σας στη δική τους ροή! Και όλοι είναι κερδισμένοι.

 

7. Αξιοποιήστε τις μαρτυρίες σας

Ενθαρρύνετε τις πελάτισσές σας να αφήνουν κριτικές στην επαγγελματική σας σελίδα Facebook – αλλά μη μένετε μόνο εκεί. Ζητήστε από την πελάτισσα που θα αφήσει κριτική να εκφραστεί με δικά της λόγια για να περιγράψει την εμπειρία της. Για παράδειγμα, μπορείτε να φτιάξετε ένα πολύ όμορφο στυλ για το κείμενο του brand του κομμωτηρίου σας και να το κοινοποιήσετε στη σελίδα σας στο Instagram. Μην ανησυχείτε αν δεν είστε γραφίστας, υπάρχουν πολλά δωρεάν εργαλεία στο διαδίκτυο, (όπως η πλατφόρμα ελεύθερης σχεδίασης του Canva) που μπορούν να σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε το εμπνευσμένο περιεχόμενό σας για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

8. Σκεφτείτε τον τρόπο ζωής

Αν έχετε ένα όμορφο κομμωτήριο – επιδείξετε το! Σκεφτείτε την αισθητική και τα αξεσουάρ που είναι θελκτικά για το πελατολόγιό σας. Δημιουργήστε εικόνες και βίντεο του εσωτερικού και του εξωτερικού του χώρου εργασίας σας. Φυτά που έχετε τοποθετήσει με προσοχή, κεριά, ενδιαφέροντα έργα τέχνης, εργαλεία κομμωτηρίου με ιδιαίτερο στυλ ή ακόμα και ο φωτισμός μπορούν να δημιουργήσουν ελκυστικό, εντυπωσιακό περιεχόμενο προς δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε να λειτουργήσει καλά μια προσέγγιση με διάταξη flatlay. Το κλειδί είναι να δείξετε έναν χώρο στον οποίο οι πελάτισσές σας θα θέλουν να έρθουν και να ξαναέρθουν.

 

9. Σκεφτείτε τοπικά

Σκεφτείτε εκτός των ορίων του κομμωτηρίου σας! Η κοινότητά σας ζει και στον πραγματικό κόσμο, επομένως γιατί να μην συμμετέχετε στα τοπικά γεγονότα (δημοσιεύοντας για αυτά στις σελίδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του κομμωτηρίου σας!) – υπάρχει ίσως κάποια φιλανθρωπία κοντά σας που θα μπορούσατε να υποστηρίξετε; Μπορείτε ίσως να διοργανώσετε ένα παζάρι με γλυκίσματα για να μαζέψετε χρήματα. Εναλλακτικά, ίσως αγοράζετε πάντα τον καφέ σας από την τοπική καφετέρια στο δρόμο σας. Βοηθήστε τους και ίσως σας βοηθήσουν κι αυτοί! Ακούστε τι λένε οι πελάτισσές σας για την περιοχή, ασχοληθείτε και δημοσιεύστε κάτι σχετικά.

 

10. Θυμηθείτε τη σημασία των δημοσιεύσεων επαγγελματικής επικοινωνίας

Το Facebook είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα για να προωθήσετε τις υπηρεσίες του κομμωτηρίου σας, να βοηθήσετε τους πελάτες σας και την κοινότητά σας με τυχόν απορίες και επίσης να κλείσετε και αρκετά ραντεβού! Αν έχετε διαθέσιμο κάποιο ραντεβού, δοκιμάστε να ενημερώσετε σχετικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με μια δημοσίευση εικόνας στο Facebook ή με μια ιστορία, ενώ μπορείτε ακόμα και να προσφέρετε εκπτώσεις ή κίνητρα σε όσους έλθουν πρώτοι.

Νιώθετε έμπνευση; Βεβαιωθείτε ότι προσθέτετε την ετικέτα @schwarzkopfpro στις δημοσιεύσεις σας, για να έχετε κι εσείς τη δυνατότητα να εμφανιστείτε εκεί και να προσεγγίσετε περισσότερους από 1 εκατομμύριο ακόλουθους! Επιπλέον, για ακόμα περισσότερες ιδέες, μπείτε στον ψηφιακό κόσμο - αμέσως τώρα - με εμπνευσμένο υλικό βίντεο, πληροφορίες για πρωτοποριακά προϊόντα, συνεδρίες σε ζωντανή μετάδοση, διαδικτυακά σεμινάρια και πολλά άλλα, στο ASK eAcademy. Επισκεφτείτε σήμερα τον ιστότοπο www.ask-elearning.com και εγγραφείτε.

 

WHAT TO READ NEXT:

περισσότερα ετικετών