Ο οδηγός σας για αποτελεσματική συμβουλευτική στο κομμωτήριο

Η συμβουλευτική προσφέρει στους κομμωτές πολύ περισσότερα από μια απλή ευκαιρία να ανακαλύψουν ποιο στυλ θέλει να πετύχει η πελάτισσα. Τους δίνει επίσης τη δυνατότητα να αναπτύξουν σχέση με τους πελάτες και να τους διαβεβαιώσουν ότι βρίσκονται σε ικανά χέρια.

Σε αυτό το blog, η ομάδα της ASK περιγράφει ορισμένους χρήσιμους τρόπους να πετύχετε αποτελεσματική επικοινωνία σε κάθε βήμα της εμπειρίας της πελάτισσας στο κομμωτήριο.

Οδηγός Συμβουλευτικής Διαδικασίας
Χρησιμοποιήστε τις παρακάτω υποδείξεις σαν ένα απλό και χρήσιμο οδηγό συμβουλευτικής διαδικασίας αλλά και σε κάθε συνάντησή σας με την πελάτισσα:

  • Χαιρετίστε την πελάτισσα μ΄ ένα χαμόγελο και με το όνομά της. Αν δεν γνωρίζεστε, συστηθείτε εσείς πρώτα
  • Αν δεν μπορείτε ν΄ ασχοληθείτε  αμέσως μαζί της, δείξτε της ότι την προσέξατε μ΄ ένα νεύμα ή χαμόγελο. Πληροφορήστε την πόσο περίπου και πού πρέπει να περιμένει

Η καρέκλα του κομμωτηρίου
Αφού καθίσει η πελάτισσα, έχετε πλέον την ευκαιρία σας να εξετάσετε τις ανάγκες της σε βάθος. Κάθε πελάτισσα είναι διαφορετική, και κάποιες χρειάζονται περισσότερη ενθάρρυνση από άλλες για να εκφράσουν τι χρειάζονται. Το να έχετε έτοιμες ορισμένες καλές εισαγωγικές ερωτήσεις, που θα ενθαρρύνουν τις πελάτισσες να προσδιορίσουν τις ανάγκες τους, μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει να ξεκινήσετε συζήτηση. Ορίστε μερικές από τις αγαπημένες μας:

Τι θα θέλατε να κάνετε με τα μαλλιά σας σήμερα;
Η πελάτισσα επιθυμεί να επαναλάβει την ίδια υπηρεσία ή θέλει να πετύχει εντελώς διαφορετικό στυλ; Αυτή η ερώτηση προσδιορίζει επίσης τις προσδοκίες της πελάτισσας, στις οποίες θα προσπαθήσετε να ανταποκριθείτε.

Ποια είναι τα στυλ και τα χρώματα που σας αρέσουν περισσότερο;
Αυτή η ερώτηση θα σας βοηθήσει να ανακαλύψετε τις επιθυμίες και τις προτιμήσεις της πελάτισσας, τις οποίες ενδεχομένως δεν έχει τη σιγουριά να προτείνει η ίδια.
Θέλετε να κοιτάξουμε μαζί κάποια στυλ για να πάρουμε ιδέες;

Ξεφυλλίζοντας ένα βιβλίο τάσεων Essential Looks μπορείτε να σπάσετε εύκολα τον πάγο, έχοντας παράλληλα την ευκαιρία να συμμετάσχετε στη διαδικασία άντλησης έμπνευσης μαζί με την πελάτισσα.

Θα σας βοηθούσε να συμπληρώσετε ένα ερωτηματολόγιο;

Κάποιες πελάτισσες ίσως νιώθουν πιο άνετα με ένα δομημένο ερωτηματολόγιο. Είναι ένας τρόπος να εκτονώσετε την πίεση της διαδικασίας συμβουλευτικής σε περίπτωση που η πελάτισσα δυσκολεύεται να απαντήσει στις ερωτήσεις σας πρόσωπο με πρόσωπο. Να θυμάστε ότι κάθε πελάτισσα είναι μοναδική.

Πόσο συχνά λούζετε τα μαλλιά σας;
Αυτή η ερώτηση βοηθά τον κομμωτή να σχηματίσει εικόνα για τον τύπο και την καθημερινή περιποίηση των μαλλιών.

Οι ερωτήσεις αποτελούν πολύ σημαντικό εργαλείο που σας βοηθά να προσδιορίσετε τις εκάστοτε απαιτήσεις, αλλά το πιο σημαντικό είναι η ικανότητά σας να ακούτε και να συγκρατείτε τις πληροφορίες που σας δίνει η πελάτισσά σας. Όσο περισσότερα κατανοείτε, τόσο περισσότερο θα μπορείτε να δημιουργείτε αίσθηση ασφάλειας στην πελάτισσα και να της κάνετε προτάσεις που πραγματικά ανταποκρίνονται στις προσδοκίες της. Έχουμε συγκεντρώσει ορισμένες τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να κατανοείτε περισσότερα:

Καθίστε κατά προτίμηση πρόσωπο με πρόσωπο και στο ύψος των ματιών. Αυτό δημιουργεί μια αίσθηση ειλικρίνειας και βεβαιώνει την πελάτισσα ότι θα έχει την απόλυτη προσοχή σας.

Θέστε ερωτήσεις, όπως για παράδειγμα:
Αναλύστε τον τύπο των μαλλιών της πελάτισσας, την προσωπικότητα, το στυλ και το παρουσιαστικό της. (Αυτές οι μη λεκτικές ενδείξεις μπορούν να δώσουν πολύτιμες πληροφορίες στον κομμωτή που ξέρει πώς να τις αξιοποιήσει)

Νέο look
Αν έχετε κατανοήσει σε βάθος τις ανάγκες της πελάτισσας, η παροχή συμβουλών γίνεται πολύ πιο απλή διαδικασία. Συνδυάζοντας τις απαιτήσεις της με τα οφέλη ενός διαφορετικού κουρέματος ή χρώματος, την διαβεβαιώνετε ότι διατηρείτε τις ανάγκες της στο επίκεντρο της εμπειρίας της στο κομμωτήριο.

Τήρηση αρχείου
Η τήρηση αρχείου με τις επισκέψεις των πελατών σας είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να εξελίσσετε και να βελτιώνετε συνεχώς την εμπειρία τους, ενώ αποτελεί και χρήσιμο σημείο αναφοράς για τα μέλη των ομάδων άλλων κομμωτηρίων. Η κάρτα αρχείου προσφέρει τα εξής πλεονεκτήματα:

  • Μπορείτε να την επικαλεσθείτε σε περίπτωση  παραπόνων
  • Αν φύγει ένας συνεργάτης σας,  θα είναι χρήσιμη στο διάδοχό του
  • Προσδίδει στο κομμωτήριό σας γνήσιο, επαγγελματικό κύρος
  • Έχει όλα τα στοιχεία της πελάτισσας για να την ενημερώσετε σε περίπτωση αλλαγής ενός ραντεβού 

Η συμβουλευτική δεν τελειώνει με την πρώτη επίσκεψη, αλλά αποτελεί συνεχή διαδικασία που διασφαλίζει ότι ανταποκρίνεστε πάντοτε στις ανάγκες των πελατών σας και μεγιστοποιείτε τις ευκαιρίες αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ παράλληλα ενισχύετε σημαντικά την εμπιστοσύνη της πελάτισσας.

περισσότερα ετικετών